lördag 5 december 2009

Lucka 5, ett oanständigt förslag!

Vår vana trogen så blir det ju alltid lugna lördagsmornar... Jag går in till Alice 5:40 och hon somnar om. Tillbaks till Frun och sjuklingen som ligger mellan oss och jag somnar om en timme. Alice vill gå upp, men inte jag, så hon och jag ligger och myser/knölar i tarrsängen ytterligare en timme. Nä, nu ger jag mig och låter henne gå upp. Vi går in i sovrummet och möts av tre döttrar som skrattandes säger "Vi ska ligga till kl 8 säger mamma.." Frun har taktiskt gått ner i källaren. Efter en välbehövlig frukost så bestämmer vi oss att det ska handlas lite julklappar idag. Hur kan det ta sån tid för kvinnfolk att bli klara? Julia är ju klar på nolltid men Frun och Adelina...Det får till följd att jag, sjuklingen Ellen, sovtjejen Alice och jag stannar hemma (inte mig emot). Det blir pannkakslunch innan det nu blir Vinterstudion, en bra lördag helt enkelt. Fick ett oanständigt förslag mitt i allt här på förmiddagen. U-lagsmatch i Malung...om han bara ringt igår!

2 kommentarer:

  1. Va bra att Alice har fått en tallrik ät äta pannkaka på nu återstår bara att hon fåt sitta på andra sidan också om du skall ha TV på när det är lunch

    SvaraRadera
  2. aha....det är så man ska ha det, tv i köket. Det borde vi också skaffa oss så sportnördspappan slipper springa in till vardagsrummet hela tiden och titta på skidskyttet, och dottern efter för att säga "pappa, mamma säger att vi äter nu"...../AgNez

    SvaraRadera