söndag 6 december 2009

Lucka 6, Julbasar!

Lugnet börjar lägga sig på Tillasvägen 14. Snart dags för Bolibompa, 3 döttrar leker med lego och Adelina läser läsläxan för sin mamma. Det har inte blivit så många timmar i huset idag utan jag har haft socialträning på hög nivå hela dagen… Idag har det varit en dag som tillägnas Leksands OK. Jag var ”lotteriansvarig” på dagens Julbasar och folk köpte lotter som aldrig förr och jag fick god hjälp av småförsäljare i form av Spikar, Sara, Elin och Adelina. Det är kul att se medlemmar med STORT Leksandhjärta och klubbkänsla! Lotterna tog slut och det är också kul att se ansiktsuttrycken på en glad vinnare lika väl som det är härligt att se de svarta blickarna på dåliga ”förlorare”…
Har svaga minnen från en ”Julbazar” på Östanå för 17 år sen, då jag, JP och Larsson dansade ballongdansen med cd-skivor till Sators ”Wasting time”! Får fortfarande tillbaka pirret i magen innan vi äntrade scenen inför 300 åskådare, när jag hör början på låten. Det var lite annat mot dagens basar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar