tisdag 8 december 2009

Lucka 8, sovmorgon.

Vaknar med ett leende på läpparna, klockan är 6:50 och jag hör Adelina och Julia vid frukostbordet. Ellen ligger och snarkar bredvid mig och Alice hörs inte, alltså sover hon. Har sovit hela natten utan ett avbrott, skönt. Jag går upp när Alice vaknar 7:05 och vi gör de andra sällskap vid frukosten. Tända ljus lyser upp i det gråa decembervädret. SupersnällasilverSara och Stål-Henrik gör ingen besviken idag heller. Ser till att Frun, hennes medresenär Annika och 2 tjejer kommer i väg till jobb och skola innan jag och Alice går in och lägger oss och busmyser med Ellen. Det är ju så att man ibland känner sig tröttare när man sovit gott… Kvart över 8 går vi upp. Tvättmaskinen lär väl få jobba idag också och efter ett tryck på startknappen blir det kurragömma. Alice är dock lite dryg och avslöjar en när man väl hittat ”det bästaste stället”.
Måste lägga till en stor låda lego till receptet från igår, det är oumbärligt…även om det också kan leda till tårar ibland. Även en långsovande Alice kanske, men det ingår i självständiga barn…
Igår ”släppte” Bengt-Åke (skönt namn förresten) truppen till Channel One Cup. 4 ”Modospelare” i truppen, tyvärr bara en som spelar i laget säsongen 09/10, undra om det har något med pengar att göra?
I kväll blir det åka av i Kinnarps Arena, det vore skönt om turen var på Modos sida i denna match, det har ju varit lite si och så i säsongens tidigare möten. Nä, nu ska Ellen och jag spela Finns I Sjön, undra om jag ska vinna någon gång denna vecka?

Som sagt självständig tjej!

2 kommentarer:

  1. Skönt att Adelina är pigg igen.Ha det gött.

    SvaraRadera
  2. om ett par månader ska jag oxå ha sovmorgon haha

    SvaraRadera