onsdag 2 december 2009

Lucka 2, rensa ur garaget!

Riktigt härligt kallt i morse! Fram med vinterkläderna och vinterskorna. Tur man hunnit kolla att kläderna och skorna passar. Efter lucköppning, tandborstning och påklädnad ger vi oss ut för att tömma garaget. För om man ska in med utemöblerna måste man skicka ut något annat... Trodde väl att jag kanske skulle ha nytta av det gamla köket som revs ut i somras men det har väl mest stått där och tagit plats. Ibland undrar man hur man tänkt. Ellen och Alice påbylsade till tänderna hjälper till på sitt sätt, håller sig ur vägen/plockar ur smågrejor ur garaget. Själv kör jag vantlöst och kånkar och bär ut de stora grejorna. Hinner klart och nu ska bara rutorna skrapas på bilen innan Ellen ska till förskolan... Förbannat kallt om händerna, bit ihop, nä det går inte! Snabbt in och hämta min ljuvliga varma vantar. Imorgon ska "köket" till Limhagen och begravas då är det vantar på...
På tal om skräp förundras jag över folk och fä. Vi har gemensam sophämtning i området och containrar står på 2 ställen där man slänger sina sopor. I går var det väderomslag och det fick till följd att sprintarna i luckorna till containrarna frusit fast. Vad gör då folk...jo man ställer sina soppåsar utanför! "Det där är inte mitt jobb!" "Jag fattar inte hur ska få upp sprinten."
Alla som någon gång ställt hushållssopor utanför sin dörr vet ju att det lätt drar till sig fåglar (speciellt skator) som älskar att hacka sönder, sprida ut och äta allt de kommer åt! Alla människor vet ju också att en frusen sprint kan lätt värmas upp. Själv tog jag skon och slog upp sprinten och räddade 15 soppåsar från skatmassaker! Är det så att man inte har tid att ens slänga sopor på rätt sätt i dagens stressade samhälle? Nä, det är nog så att de tyckte att någon skulle få leka Superhjälte och rädda soppåsarna så här i kalendertider!

2 kommentarer:

  1. I vårt soprum är det stundtals bedrövligt, folk som slänger hela påsar med tomburkar och flaskor i brännbart-containern mm ! Ang dagens löpning så ska jag provspringa på löpbandet först och se hur foten funkar, verkade som jag vrickade till den eller något förra veckan eller ev sträckte en vadmuskel för hade ont när jag sprang i söndags... men jag är helt klart sugen på er mer seriöst uppstyrda löpträning det vore antagligen grymt bra och guld värt för utveckling. Får se hur det blir... tack!

    SvaraRadera
  2. Har du inte nog med att göra utan skall vara soppgubbe också, men är det inte värt att spara på köket det kanske kan passa någon av flickarona när de flyttar hemmifrån. Ha ha

    SvaraRadera