söndag 2 maj 2010

Kan nog aldrig sluta

Jag fick lite sömn på liggunderlaget i Tegelbrukets förskola. Blev väckt kl 04:00 och fick rapporten att "vi är en timme efter täten efter 4 sträckor." Upp och äter frukost framför datorn som visar live-bilder från skogen (där tätstriden visas) samtidigt som man följer vårt lags framfart via live-resultaten.

Strålande solsken och fågelsång möter mig när jag vandrar ner mot Arenan för att förbereda det sista inför växling. Det ska bli riktigt kul! Har under de senaste 10 åren blivit kallad "natträv". Varför vet jag inte, jag springer helst rakt på och det är inte alltid det bästa på natten, så det ska bli kul att ut och tassa när det är ljust på Tiomila.

Jag är inte missnöjd med mitt lopp även om jag definitivt inte är nöjd. Gjorde ett par parallellfel och sprang i helt fel riktning. Men kroppen orkade hela vägen och det var riktigt rolig orientering. Plockade några platser och det var kul att springa till skillnad mot förra helgen... Nu blir målet att se till att träna ett par pass i veckan så man i alla fall är hyfsat förberedd inför 5-dagars.

Det var en trött man som gick och la sig i går kväll (skriver detta i dag, måndag). Körde från Finspång till Borlänge med 2 sovande ledare i baksätet. Som väl var satt jag och Peter och pratade annars hade man nog lätt kunnat somna. Underbart att komma hem till sina barn och fru, nästa helg blir det orientering igen och då ska Adelina göra säsongsdebut!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra löpt, Pontus!Du blir favorit till o-ringen!
    Och snart ses vi!
    Hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att följa dig från kontroll till kontroll det var ju toppen du låg ju själv och fick ju göra som du ville. Kramisar

    SvaraRadera