torsdag 27 maj 2010

Orienteringsdag

I dag har jag jobbat. Gärde skola hade orientering och då hjälpte jag till med banläggning, sport-ident övning och mitt kunnande. Det var roligt att se hur 3-4:orna lyckades med sin banor, hur 17 st 5-6:or sprang runt och pep i skidlekbacken och hur de sedan imponerade på poäng-ol. Det återstår och se om man får betalt för mödan...men å andra sidan vet jag ju vad de har gjort (och kan) inför hösten när jag ska ha dem igen.

Förundras dock över hur en del barn är klädda. Slippers på fötterna är ju inte det bästa skorna. Det är inte heller bekvämt att gå/springa i skinnjacka och jeans. Vet inte om man ska lägga skulden på barnen eller deras föräldrar. I går valde jag att vara tyst.

Måste dela med mig av gräsklipparstrul. Kocken hjälpte mig häromdagen med att få den ihopsvetsad. När vi skruvade ihop den hade vi gasvajern på fel sida så det var bara att börja om. När det väl var på plats så tänkte jag "det är lika bra att starta upp den och se hur den känns!". Drar ett drag och står med snöret i handen...
"Vi tar det i morgon." säger Kocken lugnt.

Vi kollade idag men fick inte ihop det, så nu ska världens snällaste Kock ta med sig delen till en kille som kan visa hur snöret ska sitta fast.

Min lilla apa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar