torsdag 13 maj 2010

Lyxorientering

För egen del är det nog bäst att fylla i de luckor som blivit i bloggen under helgen. Det är som sagt viktigt med rutiner och helheter… Jag skriver som om det var den dagen, så jag får se hur det blir med rätt tempus, men jag får skylla på att jag är ma/NO-lärare.

Idag har det varit full fart (som det säkerligen kommer vara hela helgen). Lilleman kom och hämtade Alice i morse så det var bara 5/6 som åkte ut på orienteringstävling. Vi inkvarterade oss i miniknatstältet där familjen Groth huserade, tack för tak över huvudet. Jag och Adelina sprang själva medan frun skulle skugga Ellen och Julia. Julia sprang dock helt själv, till fruns stora förfäran, man blir ju lätt orolig om man har en 8-åring ”lös” i skogen. Adelina och jag var nöjda även om vi båda hade missat lite. Det hade ju varit kul att vara obesegrad efter två tävlingshelger.

Efter tävlingen (hällregnet uteblev) blev det hem och duscha för tjejerna, hämtning av Alice och sedan ut till familjen B i EA. Barnen är igång och leker på stört trots att det var ett bra tag sen de sågs. Det är så kul! En lugn fika blev det knappast för oss vuxna men trevligt var det hur som helst.

En god middag hos Lilleman och Kerstin innan vi avslutade denna dag på Drottninggatan hos mormor. Laddning inför kommande dags äventyr med en skön natts sömn.

1 kommentar:

  1. Tack för rapporten väntar med spänning på resten. Ha det nu så skönt.

    SvaraRadera