lördag 22 maj 2010

Svenska kyrkan

Jag är stolt över att vara med i Svenska kyrkan. Jag betalar gärna skatt till kyrkan. Undra om det beror på att jag bor där jag gör? Som småbarnsförälder i Leksand möts man av en fantastisk personal på Kyrkis. 4 olika präster har varit inblandade i vårat bröllop och barnens dop och det har varit bra! I dag hade Svenska kyrkan ordnat en Barnfestival och med Guds hjälp? fått årets hittills varmaste dag. Det fanns massor med olika aktiviteter för barn, allt från prinsessskola, bio, karuseller till täljning med kniv (allt gratis). Ett otroligt trevlig arrangemang som vittnar om att det finns tillit till barnen här i kommunen...

Förmiddagen spenderade jag i solen med 160 lpm målning och skruvning av planteringslådor. Frun hade 3 döttrar med sig, Julia och Ellen går på cheerleading på lördagar, Alice var hos guddottern och lekte en sväng.

Kvällens tänkta grillning uteblev eftersom regnet öste ner. Det blev en löprunda för att hämta Adelina på ett kalas i grannbyn (gäller att passa på att träna när tillfälle ges) innan middagen. Ugnstekt lax, champinjoner, ett glas rött och hemmagjord potatissallad, mums!

Den här nynysta näsan och jag åt en tidig frukost i morse!

3 kommentarer:

  1. haha skön bild, ja det var ett trevligt arrangemang igår g o v ville aldrig sluta åka karusell :)

    SvaraRadera
  2. ha ha skönt snor!!! Vi är åxå stolta medlemmar av svenska kyrkan då dom har världens bästa dagis för våra barn. Vilket bidrar till att mina barn kan Här är kyrkan istället för Björnen sover.... men en barnatro är faktiskt mer värt än vad man kan tro.

    SvaraRadera
  3. Många vet inte hur mycket svenska kyrkan gör de får kronor vi betalar dem! Det är sorgegrupper, barnarrengemang, ungdomsverksamhet och pensionärsfika. Vi kan gifta oss, begravas och döpas - trevliga traditioner!

    Saker som dagligen gör människor lyckliga tycker jag vi alla ska bidra till :)

    SvaraRadera