måndag 10 maj 2010

Midnatt

Vaknade chockartat av att en väckarklocka ringde. Klockan var 12 och var stapplade upp på stela ben för att lokalisera ljudet innan hela huset blev väckt. "Någon" måste kommit åt Julias klocka som ringde mitt i natten. Jag sover som bäst timmarna efter det jag somnat så det var inte skönt att bli väckt!

Alice drömde senare på natten så jag kom till undsättning. Jag hade dock stora problem att somna om så när Alice vaknade på riktigt kvart i 6 kände jag mig helt slut. Satt nästan och sov vid frukosten men några kaffekoppar senare är man ju igång igen...

Jag och Alice har handlat några saker på Mårtas och Granngården på förmiddagen efter den dagliga cykelturen på morgonen. Nu är det lunch, jag steker pannkakor som även ska räcka till Adelinas skolutflykt imorgon. Men med tanke på den takt Alice som trycker i sig så är det inte säkert att det blir några kvar.

3 kommentarer:

  1. Pontus, hoppas du kunde vila lite medan Alice sov!

    SvaraRadera
  2. Du får göra som Anna lägga dig i en skön stol bredvid den lilla rymmaren och bnda ihop er så att du kan slappna av lite under sovstunden.

    SvaraRadera
  3. Idag gick gustaf förbi en studsmatta, jag önskar jag hade en sån sa han :)

    SvaraRadera