onsdag 26 maj 2010

Prioriterar

En fantastiskt solig dag även om det är lite kyligt i luften. Fick "prata ner" Adelina som hade tänkt att bara ha ett linne på sig i morse. 3 maskiner hänger ute på tork och med mycket sol och lite vind är det nog strax torrt.

Det är som vanligt mycket så här i slutet av terminen. Det är även fullt med orienteringsaktiviteter kommande veckor. Har dessutom tagit på mig att ha en orienteringsdag med Gärde skola i morgon (på en torsdag! vet inte hur jag tänkte...).

På ena gaveln står en skottkärra och väntar och på den andra en pensel och en burk träolja. Här i köket finns det nybryggt kaffe, god macka och en bit choklad. Undrar vad som blir prio ett?

Måste (för alla oss som växte upp på 80-talet) rekommendera Filip och Fredriks bok "Två nötcreme och en moviebox" (jag kanske redan har gjort det, men i så fall är det så). Man känner igen sig i de mesta man läser och somnar med ett leende på läpparna när man läst om allt från "efterrätter vi minns" till hur overheadbilden alltid hamnade uppochner eller spegelvänd.

1 kommentar:

  1. ojojoj va skitigt det kommer bli nu ;) håller med om att boken är bra även om jag inte kände igen allt då jag är mycket yngre än dig haha

    SvaraRadera