torsdag 6 maj 2010

Nysnaggad

Som den smålänning jag är, i grund och botten, är det riktigt skön att klippa sig själv. Har som sagt aldrig under mitt snart 35-åriga liv suttit hos en frisör och betalat för att bli klippt. Tänk så mycket pengar jag sparat!

Idag på förmiddagen har jag och Alice varit inne och städat och Lilleman och Ellen har dammsugit bilen. Vi (jag, Alice, Ellen och Adelina) tvättade den utvändigt i går men eftersom 5/6 av familjen drog till Sågmyra i går kväll hann vi inte med insidan.

Ellen har också hunnit med ett läkarbesök efter lunch för att ta en koll i hennes hals. Det blev en remiss till Falun, öron-näsa-hals, så hon blir riktigt kollad.

Två tråkiga förluster i gårdagens och nattens NHL-matcher. Detroit ligger illa till men vad kan man förvänta sig. Vancouver däremot hoppas jag tar serien till 7 matcher. Landskamp i hockeyn i går. Känns rejält avslaget men det är kul att juniorerna får chansen och det lilla jag har sett så tar det för sig också!

Måste ut och springa en sväng i kväll och tagga upp inför "Årets match" som spelas i Leksandshallen i morgon kväll kl 18:30. Innebandy med hög underhållningsnivå utlovas...

Svårt att göra någon "average-blogg-läsare" ännu, hoppas det är fler som "vågar" kommentera. Det kanske bara snittar 10 läsare om dagen men då lär jag se till att byta besöksräknare...

2 kommentarer:

  1. Ja du runt 56 tusen har du nog tjänat på klippning, inte illa.

    SvaraRadera
  2. Jag är kvinna, 25 !

    Haha, så ett till av Bodin-syskonen klagade på ordverifieringen? :)

    SvaraRadera