lördag 8 maj 2010

Psykfall och MM

I går kväll var det då dags för Årets match! Två kompisgäng möttes i en 3x20 min match med domare. Humlans lag (det jag också var med i) vann rättvist med 12-7 (3-4, 4-0, 5-3). Jag spelade center som på den gamla goda tiden. Det var riktigt rackarns roligt och när man får mycket speltid och får göra lite poäng (2+4) är det ju extra roligt. Tyvärr hade det andra laget ett smärre psykfall med. Jag visste sedan tidigare att det var illa ställt men det var ett par år sedan( jag hade hoppats han vuxit till sig, inte bara på bredden…). Och när det är två kompisgäng som möts så känns det ju lite konstig att man medvetet går in för att skada motståndarna. En eloge till oss och övriga som lät det vara kul!

Idag har jag spenderat dagen med Adelina på ol-tävling utanför Avesta. Hon var lite nervös så här första tävlingen men var nöjd trots att ”Jag strulade lite vid 5:an och 6:an”. Själv intog jag rollen som ”tränare” och var rätt nöjd med det med tanke på träningsvärken från gårdagen. Hon åkte hem själv eftersom jag följde med Kalle och Olle till Falun. Väl i Falun var det Mästarnas mästare. Födelsedagsbarnet (ja han fyllde i onsdags) hade ordnat med 9 olika grenar för att kora vem som var bäst. Hornen växte i pannorna men till skillnad från fredagens kompisfight så kunde alla hålla sig i skinnet! Tack Patrik och alla motståndare för en trevlig eftermiddag och kväll!

1 kommentar:

  1. ja riktigt skön seger och det var hemskt kul trots allt :)

    SvaraRadera