fredag 29 oktober 2010

4 gånger 3 är lika med 12

Jag är hemma med en halv skolklass...ja det är ju inte fler elever i vissa kullar på en del skolor i Leksand. Sjuka är 2 av dem dessutom, stackars mig. Men lärarna på byskolorna är tydligen friskast av alla lärare i kommunen. Måste väl bero på att de har så roligt på jobbet. För det faktum att det inte finns så många baciller med få elever eller att arbetsbelastningen blir mindre med färre elever kan väl inte ha något med det att göra...

Jag vill inte på något sätt frånta dessa pedagoger någonting. De gör ett bra jobb (i alla fall de jag känner). Det är väl snarare så att de är dags att öka lärartätheten i övriga kommunen. Likvärdig utbildning för alla elever i kommunen? Men alla kan ju inte ha mig, haha! Känns som ett hån mot eleverna "att hålla budget" istället för att få resurser så att alla elever ska kunna nå målen. Som sagt låt det kosta!
Det är ju förövrigt nästan mer jobb att "sätta igång" en vikarie än att vara hemma och sjuk.

Nä nu ska jag proppa i mina sjuklingar lite c-vitamin, Ellen måste bli frisk till torsdagens operation. Blir ju ingen innebandy för oss idag men väl langos på Stella del Nord!

Och så var det hockeyn ja. Undrade i mitt stilla sinne i går "hur jävla svårt kan det va!!!". Uppenbarligen övermäktigt att få in den dära trissan i nät. Bara två storstadslag efter i serien nu. Nog för att "experterna" tippade Modo där de nu ligger men i så fall ska ju Luleå också vara där. Nu vänder det, 3 poäng mot kringlorna sedan är det bara 3 matcher kvar till landslagsuppehåll, bara att hålla tummar och tår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar