onsdag 20 oktober 2010

Snö!



I morse när vi vaknade hade den kommit, den första snön. Jag tycker verkligen om det där vita även om det medför en del merarbete. Min älskade fru var uppe med tuppen (6:10) så hon såg väl till att det fanns kläder och skor som passade. Att det sedan tar längre tid att gå till skolan medförde att Lilleman körde Ellen och Julia till skolan. Själv tog jag cykeln till jobbet men i all hast glömde jag hjälmen. Som väl gick det bra. Tycker att man ska ha hjälm även om man kan cykla, det är ju faktiskt inte bara jag i trafiken.

Ännu en dag på jobbet, 3 dagar i rad nu, som funkade bra. Det är kul att vara klasslärare, det var ett tag sen sist.
När jag väl kom hem så tog jag med Alice ut för däckbyte på cykeln. Inte första gången jag byter däck men jag hittade en skön obruten förpackning, kolla priset!



Däckbytet gick väl sådär...jag gjorde hål på båda slangarna. Nya tag blire med nya slangar som Frun förhoppningsvis hittar på Clas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar