fredag 1 oktober 2010

Helg på riktigt

Satt igår kväll och lyssnade på Radiosporten och hörde hur 3 poäng snabbt förvandlades till en. Det lär blir straffträning framöver för mina Ö-vikspojkar. Trots förlusten på straffar är det kul att se smålänningarna Rosén och Hedman komma igång!

Vi har haft en bra förmiddag med undantag för lite täckbyxsproblem. Ellen tycker inte riktigt som pappa alltid. Så här i efterhand kan man ju tycka att det är det bra att ha en egen vilja men just då vill man bara att allt ska flyta på... Från och med idag kom vi överrens om att Ellens "halltider" ska bara bli bättre.

Alice och jag spenderade den dimmiga förmiddagen med att ta in ved. Vi fick oväntat besök av guddottern och Mike, så det blev en kopp kaffe och lite lek för tjejerna. Alice avslutade förmiddagen med lite show vid pianot medans jag tog hand om tvätt (det blir en del tvätt...)

Nu ska jag "ta 5 minuter" på sängen, det frestar på med fysiskt arbete. Måste passa på att vila upp mig inför eftermiddagens innebandy då jag ska börja en ny karriär som tränare, för se hur det går.

2 kommentarer:

  1. Hur var det med de andra barnen hade de täckbyxor eller? Jag undrar sen om ni har fler dagar i veckan än vi övriga med allt som ni hinner med? Skulle vara kul med lite pianofilm.

    SvaraRadera
  2. Fler dagar? Nej bara mindre arbetstid, och det kan man ju välja själv, vilken tur! :)

    SvaraRadera