söndag 10 oktober 2010

Sovmorgon

"Pappa, Alice har kissat, jättemycket!!!" hör jag nerifrån källaren.
"Inte på sig va!" undrar jag.
"Nä, på pottan såklart, hon är jätteduktig!", svarar Julia och Ellen i kör.
Klockan är 9:15 och både Frun och jag ligger kvar i sängen. Det är bara att gå upp.

Min mamma ringer och klockan är strax efter 18 när jag och Alice kollar Bolibompa. Jag berättar att vi (vuxna här hemma) inte gick upp förrän 9:15 idag. "Har ni inte gjort något alls idag då?", undrar hon.
"Nej, klockan 11 träffade Frun en annan OL-ledare och planerade upp nästa helgs övernattning i samband med DalaDubbeln. Jag tog 5 barn till slogboden för korvgrillning till lunch. Frun hade träff med Bodil 13:30 så hon äta sen lunch på egen hand. Julia var på simträning och jag har spelat innebandy en timme under tiden som Frun och 4 barn gjorde middag, men som sagt vi har inte gjort något alls idag..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar