måndag 4 oktober 2010

Tid

Tålamodet tillbaka och det behövs när man jobbar med barn... Orientering på skolgården idag igen och vissa har "minsta möjliga motstånd" som motto kan man tro. Man önskar ju som pedagog att man som elev vet varför man gör saker i skolan. Att man lär sig saker för sin skull varken för frökens, magisterns, mammas eller pappas.

Egentid är ett populärt ord som jag nänmt tidigare. I dagens samhälle sätter man sig själv först och gör saker själv för att man "måste få vara själv". Nog för att man behöver tid för sig själv men det får inte gå till överdrift. Idag innan middagen var jag och Alice ute och promenerade på gården, Alice matade dockan med sand och osynlig saft. Den tiden var oerhört värdefull för mig och kanske också för Alice. Man kan kalla den tiden vad som helst!

Spottar ut ytterligare en bra låt, Justin Sullivan med en NMA klassiker!

1 kommentar:

  1. Ja egentid känns som ett rätt sönderanvänt ord... i mitt skede i livet njuter jag visserligen av att vara ego och kunna lägga upp tiden som jag vill, men egentid är ju bara värdefull och "kul" om man har en motsats till det.

    SvaraRadera