tisdag 19 oktober 2010

Webbredaktör!

Vilken titel, wow! Efter ett par timmar koll på Episerver så var det klart. Jag har nu ansvar för Gärde skolas hemsida på leksand.se. Har väl inte direkt någon tid för att uppdatera men som lärare ska man ju trolla med timmarna. (Fick dock klara direktiv från kommunen att inte göra mer än jag har tid för.) IT-kunskap genererar pengar? Inte i skolans värld ännu så länge i alla fall, jag har inte haft lönesamtal på länge...

"Skidträning idag, ska du vara med?" frågar jag Adelina vid fem.
"Vet inte." får jag som svar.
Huset är fullt av ljud och rörelse. Jag lagar mat och lyssnar på Spotify, Frun och de tre små dansar disco och Adelina gör iordning jultidningspåsar till de som beställt.
17:30 sitter vi och äter middag (lövbiff, bearnaise och potatis/morötter i ugn) då telefonen ringer. Adelina svarar.
"Ska du duscha efter träningen?" undrar Sara.
"Jag vet inte, vänta så ska jag kolla." svarar Adelina.

"Ska jag duscha efter träningen?"
Varpå Frun och jag undrar i kör:
"Ska du träna?"
"Ja!" svarar Adelina.
"Ja då ska du duscha!"

Sagt och gjort träningen börjar 18:00, och Adelina äter lugnt och långsamt (till skillnad från sin far). Stress är inte dotterns starka sida så det slutar med att vi tar bilen! till Källan. Vi kommer precis i tid. Det är riktigt skönt att själv träna och springa ur sig lite. 3 st intervaller på 1,7 km var skönt både för hjärnan och benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar