måndag 18 oktober 2010

Mer än...

...vad visa jägare såg under förra veckan? Jag hade planerat in ett webbredaktörmöte efter jobbet idag men när det blev inställt så åkte jag hem. På vägen ner för att möta upp Julia vid skolan ser jag en ko och två kalvar stå och kika på mig 50 m från cykelvägen. Efter att ha kikat på varandra en stund gav de sig uppåt Källberget. Jag gillar att ha naturen nära inpå mig, det är ju trots allt vi som är på deras mark...


Bildkälla

Jag var sagolikt trött i morse och hade gärna legat kvar och myst med Alice hela förmiddagen. Men plikten kallade och det kommer att bli jobb 5 dagar denna vecka. Morfar kommer upp och tar hand om Alice onsdag-fredag eftersom jag ska vikariera i 5-6:an på skolan. Undra hur det ska gå? Att jobba 5 dar alltså...

2 kommentarer:

  1. De fixar du väl du jobbar väl hela veckorna annars också men nu med andra sysslor och barn. Ha det bra fin älgbild.

    SvaraRadera
  2. Så häftigt det är med de vilda djuren!!! Härligt foto du fick! Träffade på några förra året vid en löparrunda, de är inte så små de där...

    SvaraRadera