fredag 15 oktober 2010

Ingen ursäkt




Dessa två trafikmärken sitter väldigt tydligt utanför barnens skola. Ändå verkar det som om en del föräldrar inte förstår/kan dess betydelse. Jag fick i alla fall lära mig det på trafiksolan. Jag kan inte komma på någon godtagbar ursäkt för att bryta mot trafikregler, speciellt inte vid skolor.

Jag kanske ska ta ett snack med Patrik och Cenneth på Leksands trafikskola om en kurs för några föräldrar. Eller kanske ännu bättre? Ett snack med Konstapeln om en kontroll på morgonen, det skulle rändera i lite trafiköverträdelser och böter, det kanske är det ända som hjälper?

Modo gick på pumpen igår mot AIK, kan väl bara gratulera, men behållningen från nyhetsbevakningen är ändå detta! Vilken scoop! Journalister kan sitt jobb?

Idag har jag själv ingen ursäkt till att gå ut och kratta löv mer än att umgås med min mor och det är väl godtagbart...

2 kommentarer:

  1. Tack det var ju trevligt att umgås bara med min lille son

    SvaraRadera
  2. sluta läs den där skittidningen, bara skvaller

    SvaraRadera