lördag 9 oktober 2010

Löt

Gick upp 4:44 för att brygga kaffe, göra matsäck, klä på mig, cykla till Källan och sedan sätta mig på en buss till Stockholm. Ja, Stockholm vet jag ju inte men Löt, Vallentuna var slutmålet. En återvinningsstation (soptipp) låg i anslutning till årets Arena på 25-manna. Jag är inte känslig men stanken var brutal innan vi parkerade bussen.

Sista (ankarsträckan) i klubbens 2:a lag var min uppgift för dagen. Det blir en del hejande, väntan och prat med gamla vänner innan det är dags att ge sig ut i skogen. För första gången på länge på 25-manna är det riktig orientering i år. Inga stigar eller andra ledstänger utan orientering på brunbild, det gillar jag. Hann se den spännande upplösningen i täten (vårt 1:a lag blev 13:e) för att sedan ge mig ut 52 minuter och njuta av underbar terräng. Min insats hade ingen betydelse eftersom vårt lag tidigare i kavlen stämplat fel, men kul var det i alla fall.

Efter målgång var det till att sätta sig i bussen och åka hem igen. Hemma 20:15, efter en heldag på en lerig åker och i buss. Det är en lördag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar