söndag 17 oktober 2010

Daladubbeln part 2

Ellen sa ju förra året "Nästa år SKA jag också springa Dala-Dubbeln!"
Sagt och gjort, Elsa och Ellen gick 2,4 km till start för att sedan springa D 10-banan på 3 km (jag var med bakom, de är ju bara 6 och 7...).



Jag hann aldrig se läkaren (Adelina) och sjuklingen (Sara) eftersom jag följde upp Ellen och Elsa och sedan kollade att Julia och hennes kompis kom runt sin bana också. De gjorde i alla fall en bra patrulltävling och slutade på en slutlig 8:e plats i årets tävling vilket var en suverän insats!



Eftermiddagen ägnades åt att vara lite curlingpappa genom att hjälpa till med att packa upp väskor, tvätta och ta hand om övernattningsgrejor. Känner mig lite sliten efter en härlig helg fylld med orientering. Somna till The Event är nog ingen risk, det är alldeles för spännande.

Det var så mycket annat i går att jag inte ens kunde kolla upp hockeyn. Ringde och väckte min lilla pappa halv tio på lördagkvällen för att höra om han var glad eller ledsen. "Jo, jag är glad, både Modo och AIK vann ju!" En skön femetta mot HV blev ytterligare en anledning till att helgen varit lyckad!

1 kommentar:

  1. Jätteduktiga var de alla patrullerna, men de kommer ju så fort så några bilder är ju svårt att få om man inte får samtal från skogen med förvarning, nästa år måste "vi" ordna med kläder som sitter kvar hela loppet så de inte behöver hämta hattar och snubbla på lindor på målrakan.

    SvaraRadera