onsdag 29 september 2010

Anslagstavlan

Alla anställda i kommunen har en e-post adress. Via e-posten kan alla anställda köpa och sälja saker på Anslagstavlen. Ett bra ställe om man nu är en person som gillar sidor typ Blocket. En kollega (vi kan kalla honom "Peter Brask") skrev in ett svar där till en som sökte höns. "Peter" skrev då ett finurligt och roligt svar som gjorde att jag gick och småskrattade lite för mig själv hela dagen. Senare på kvällen var svaret borttaget...

Undrar om "ett gott skratt förlänger livet" inte gäller längre? Nog för att jag dragit på smilbanden åt andra inlägg på Anslagstavlan (dessa var dock inte menade som skämt). Som tex en nota som var fakturerad kommunen men som man inte kunde se vem som skrivit på. Eller en rektor som undrade vart henne nya telefon hade tagit vägen, den skulle kommit med internposten men var visst på villovägar.

Dessa 2 saker känns mer viktiga att tala tyst om (censureras bort för alla kommunanställda) än ett fyndigt svar som handlade om tuppar och höns! Nä nu ska jag gå och leka med nya telefon som jag "hittade" för ett tag sen...

2 kommentarer:

  1. Vilka bra inlägg du skriver, jag gillar när du är vass och kritisk också :) Det är uppfriskande och du tycker ju bra saker, enligt mig!

    SvaraRadera
  2. Håller med fartfylld man blir alltid glad när man varit inne på sidan.

    SvaraRadera