torsdag 2 september 2010

Segstädat idag

Har min vana trogen städat idag. Ofukuserat med flera avbrott för ideellt arbete, kaffe med mera. Lilleman är här så jag kan inte skylla på Alice. Adelina är hemma och är sjuk idag igen och hon har tagit hand om sitt eget rum. Jag hatar dock att dammtorka och det har jag gjort i (nästan) hela huset. Alla småprylar som bara samlar damm står högt uppe på shitlist.

Det positiva med att städa länge är att man hinner tänka och fundera en del på allt mellan himmel och jord. Till exempel varför jag som man får höra "Vad duktig du är!" när jag gjort något i hemmet. Ska det vara 2010?

Har lagt till en ny blogg på in blogglista. Det är min blåe vän Andreas Getzmans blog. Vi har träffat varandra tack vare våra vackra fruar och jag trivs väldigt bra i hans sällskap. Vi är inte lika men delar vissa åsikter och har båda två saker vi gjort sen gymnasietiden som vi inte är så stolta över men samtidigt inte velat haft ogjorda... Andreas är en man som står för sina åsikter och det är en god egenskap tycker jag.

Alice sitter just nu i badet och Adelina kollar henne. De två övriga barnen tar hand om sina väskor så här innan mellis, dags att sluta nu för mig.

1 kommentar:

  1. har inte kommenterat på länge men jag läser varje dag :)

    SvaraRadera