lördag 4 september 2010

Höstdag!

Det är sååå typiskt. I veckan när man kommer och väcker sina tre skoltjejer kvart i 7 så hör man: "Måste jag gå upp nu, jag är trött!", "Bara en liten stund till...". Idag lördag när ALLA får sova hur länge man vill är 4 barn vakna redan halv 7... Mitt vanligtvis usla morgonhumör blir om möjligt ännu värre.

Men när solen väl skiner, man har duschat och kaffet runnit ut till kroppens alla hörn blir jag till slut en trevlig pappa och make.

Leksands Sparbank fyller 140 år idag och det firades i Sparbanksparken med alla möjliga aktiviteter. Först blev det parad från Z-torget med föreningarna som banken stödjer. Leksands OK hade en ol-bana och ett stånd där klubben och orienteringen presenterades. En härlig dag i underbart väder med mina 3 yngsta gummor.


Samling på Z-torget!


Hinderbana med Leksands GF!


Tobbe trollkarl har,enligt mig, ett drömjobb!


Pizzalunch i parken!

Sitter nu och väntar på Frun, Adelina och svärmor som varit i Avesta på mässa, undrar om de kläckts några ideér?

3 kommentarer:

  1. pizzan var väldigt likt tårta :)

    SvaraRadera
  2. Va mysigt ni verkar ha haft, tänk så mycke de ordnas på hösten och alla säger att allt ska hända på våren med alla klasser som ordnar och vill ha lite spridning hur ska man få in allt som man vill vara med på spelar ingen roll höst eller vår får uppfinna en till årstid.

    SvaraRadera
  3. Ja, Andreas, ser det nu. Jag trodde jag tog ett kort på pizzan...

    SvaraRadera