fredag 17 september 2010

Naturnörd

Hade tänkt skriva om klagande föräldrar, inställda friluftsdagar eller något annat irriterande. Men solen skiner, Modo tog 3 poäng igår och jag har haft en härlig förmiddag med småsamling, legobygge och vagnpromenad. Med andra ord känns det onödigt att ödsla energi.

Skriver lite om en återfunnen kärlek, naturfilm! Har alltid fascinerats av naturen. Jag kommer ihåg när man var liten och tittade på David Attenborough och BBC:s filmer. Igår fastnade jag framför Life, helt fantastiskt filmat och intressant. Ska nu när Alice sover sätta mig och kolla på förra veckans avsnitt av BBC:s Yellowstone. Det är mumma för en naturnörd som mig.

På tal om att fastna så fastnade jag och Frun framför dokumentären Vikariensom gick på kunskapskanalen här om kvällen. Då undrar man hur det ligger till med läraryrkets status...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar