söndag 12 september 2010

Tacka inte, bjud igen!

Så sa min första sambo när någon "utifrån" ätit mat hemma hos oss. Frun fick den kommentaren av honom när hon åt middag hos oss för första gången för snart 16 år sedan. Jag vet ärligt talat inte om hon bjudit igen (åt honom) ännu.

Jag ljuger lite när jag skriver min första sambo, eftersom jag redan bott med 2 stycken under OL-gymnasietiden. Men då var det lite skyddad verkstad med elevhemsboende så Henrik var nog min första sambo, Andreas och JP får ursäkta. Vi bodde tillsammans i Gottsunda, Uppsala. Min första tid som student bodde jag på Fyrishovs camping i mina föräldrars husvagn. Maten värmdes i micron på servicehemmet och tvätten drogs hem i "hockeytrunk" var tredje helg när jag åkte hem för att göra lite Stureost. Så det var fantastisk att få bo i en lägenhet efter 6 månader i husvagn... Det känns som detta var hundra år sen men många underbara minnen har jag kvar för evigt!

På tal om att tacka för maten så bjöd vi igen till FFW redan idag! En mustig havsgryta med torsk, räkor och musslor smakade mumma efter en, för mig, misslyckad dag i skogen. Det var bara jag och Adelina som var ut idag och hon sprang rackarns bra idag igen även om hon likt alla OS-4:or från Vancouver grämer sig lite.

1 kommentar:

  1. Ja du har ju många roligt stunder att minnas tillbaka på. Jag glömmer aldrig när jag kom upp till Uppsala första gången i alla fall. Jag tycker lite synd om Adelina som blev 4:a det är ju alltid trist att komma utanför pallen.

    SvaraRadera