lördag 18 september 2010

Trattisar

Jag fortsatte gårdagen i naturens tecken. Igår kväll var Adelina med på sin första nattorientering. Jag var med och skuggade, det var ett tag sen jag sprang efter henne. Det är lite svårare på natten, med den begränsande synen, men det var en fröjd att se hur hon svischade fram på stigarna med fullt fokus!

Idag efter en sen frukost och legolek för 4 tjejer tog asfaltsbarnet (Frun) med sig hela familjen ut på en svampplockarsväng. "Vi kan väl i alla fall plocka så vi får ihop till en svampmacka". Det blev lite mer än så och nu har både jag och Frun rensat svamp så det stått härliga till.



För alla trogna bloggläsare så kommer här en film på Alice och min vagnpromenad från fredagen.

1 kommentar:

  1. Tack för filmen, alltid lika uppskattat!
    Grattis, Adelina till första nattorienteringen! Det låter spännande!
    Hälsningar från Mormor Kerstin och Morfar Bengt

    SvaraRadera