tisdag 7 september 2010

Återvinna

Tungt att ha träningsvärk efter gårdagens löpning på jobbet. Det var uppenbarligen ett tag sen jag rörde på mig, 22 dagar för att vara exakt. Räknar inte med det tillfälle jag följde upp Julia men med tanke på träningsmängden senaste tiden kanske jag borde göra det. Det som är skönt är att knät verkar hålla. Kändes ingenting när jag sprang och inte heller så här i efterhand. Bäst att vila nu till söndag då det är dags för DM långdistans i utanför Säter.

Läste Aftonbladet/Sportbladet häromdagen och såg att en expert tippat Modo 8:a i tabellen i Elitserien. Det vore ju helt över förväntan med tanke på försäsongen. Men det vore ju onekligen kul att se sitt lag i slutspelet, det var ett tag sen sist. Och när det väl kommer till slutspel kan ju vad som helst hända. Ja menar Foppa är ju alltid Foppa!

13 st VoG:are fick sig en alldeles underbar upplevelse igår. Träningen var belägen på "mina" träningsorienteringskontroller på Asaklitt. Svart nivå på banan men barnen/ungdomarna fixade det galant. Vi sprang i smågrupper med en tränare i varje grupp men det var kidsen som skötte orienteringen, vi tränare gav mest tips. Kul att mitt "slit" med kontrollutsättning kommit till användning av så många klubbmedlemmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar