tisdag 14 september 2010

En körig kväll

Stormöte på barnens skola, därefter föräldramöten i 2:an och 4:an. Samtidigt är det föräldramöte på jobbet och jag är ungdomsledare i orienteringen där 3 av tjejerna vill vara med.

Men eftersom jag bara jobbar 25 % så tyckte min chef att det var okej att spara tiden till annat. Frun tog på sig att gå på stormötet och föräldramötet, Lilleman följde upp Ellen (han fick slita...), Julia och Adelina klarade sig själva och Alice fick vara med mig ute i skogen med VoG:arna. Det är ju skönt när det löser sig.

Idag på jobbet har jag fixat så att det fanns en dator med Internetuppkoppling i gymnastiksalen (tackar Lopen för den trådlösa accesspunkten). Till datorn kopplat en kanon så att chefen kunde visa hur man loggar in på Infomentor. Jag visade även chefen hur han skulle gå till väga.

När jag väl stod där ute i skogen kommer jag ihåg min chefs förmanande ord "-Se till att ha mobilen påslagen ikväll utifall de händer något!" Nog var telefonen påslagen alltid men den låg kvar på köksbänken...

1 kommentar:

  1. Ni ser det löser sig alltid ni har en förmåga att tråckla ihop det mesta. Hoppas chefen inte behövde dig i skogen. Och att ni har morfar som alltid finns tillhands och bullar får han ju oxå. Jag fick iallafall prata lite färger med min gooing idag.

    SvaraRadera