fredag 24 september 2010

Fegis?

Det har blivit städning två av tre veckor utan bl a Alecia. Funkar, men det är inte lika roligt.

Igår när jag städade så fick jag dessutom ett telefonsamtal som jag irriterade mig på. En pappa ringde och strök sin son från Fruns barngympa som börjar på måndag. Jag sa att det kanske blir fler tillfällen och han svarar: "Ja, och på en tid som passar även oss som måste jobba." Jag sa ingenting men i efterhand blev jag förbannat irriterad.

Så jag ringer upp honom. "Det är väl självvalt om du jobbar, hur mycket du jobbar och när du jobbar. Om du vill ha en grupp till din son är det väl bara att bli ledare så kan du ha din gympa när fan du vill!" Nu fantiserar jag bara, jag ringde aldrig men jag är fortfarande bra sugen...

Samma irriterande känsla hade jag i onsdags. Vi var en härlig förmiddag med fika och lunch (tack Lisa!) hos bäste Konstapeln med son, Johan och Petter (Såklart!) var också med och "lekte". Väl hemma mötte jag upp mina tjejer borta vid Källan där de "sprangs" Skoljoggen. Blir då så less när jag ser fullt med vuxna som delar ut lotter till eleverna (man får en för varje varv man tar sig runt). Jag förstår inte måste varje pedagog stå och dela lotter? Kan inte några gå/jogga/springa med eleverna och föregå med gott exempel? Det är ju inte så att det är någon trafik att ta hänsyn till så att personalen behöver stå vakt (som vi har på skolan där jag jobbar). Säger jag något? Nej.

Nej jag är kanske en fegis som gömmer mig bakom mitt tangentbord eller också tänker jag att mina barn säkert får lida för att de har en pappa som tycker annorlunda...

Ska nu se till att ha en härlig helg med min underbara familj och vara lite mer positiv i nästa inlägg.

3 kommentarer:

  1. hoppas du kommit in fredagsmysstämning nu iaf :) kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig startbild. Jag är nog likadan tycker, men vill inte ta konflikt det blir ju så tråkigt och det vill jag inte ha, är det äpplet eller päronet som fallit.

    SvaraRadera
  3. Det var visst en pappa ute i spåret den där dagen med skoljoggen iallfall? Bättre än ingen alls. Hade jag inte ammat precis då hade jag också lufsat ut - det var tanken... Håller med, illa att inga lärare for runt!

    SvaraRadera