lördag 6 februari 2010

En återupptäckt sport och rester!

Förra veckan hittade jag mitt gamla skido-ställ i förrådet. Lite skavanker men inget som några säkerhetsnålar och lite Leokutape inte kunde fixa. Skidklubben har nämligen skidorienteringstävling nästa helg tillsammans med IK Jarl vid Jarlstugan och idag skulle kontrollerna sättas ut. Har inte åkt skid-o sedan jag var med i IK Fyris lag på junior-SM i Umeå, måste varit -94, med en bruten skida som resultat.

Väl ute i skogen idag blev jag smått euforisk. Det är oerhört härligt att "svisha" fram på smala skoterspår i det vintervackra landskapet! Ser fram emot nästa veckas utsättning av SI-enheter då nya vägval ska upptäckas!

Tjejerna och frun åkte skridskor på förmiddagen när jag var borta. FFW var på besök när jag kom hem och det är alltid trevligt, en inbjudan till lunch i morgon som avslutning gillas också! Till lunch idag åt vi rester. En rejäl portion potatisgratäng och en biff med vitlökssmör till mig, det finns rester och så finns det rester!

Frun är på bio med den äldre halvan och jag poppar popcorn till den yngre halvan. Ellen ska också gå på bio, men hemma i soffan. Det tycker alla är skönast... Alice har också sitt eget upplägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar