torsdag 4 februari 2010

Vad är det som luktar?

Just nu faller stora flingor utanför fönstret och Alice är nedstoppad i vagnen utanför. Själv står jag i bara kalsongerna och luktar svett... Det snöade en del i natt. Det blev 30 minuters skottning i morse och ett härligt snöunderlag på bobturen ner till skolan för avlämning av Ellen. En av anledningarna att vi flyttade till Dalarna var just att få både sommar och vinter, så jag klagar inte!

Igår kväll var det träning och det är något speciellt med att springa natt-ol i djupsnö och med fullt snöfall. På natten ser man inte så långt framför sig...igår var det ännu sämre sikt. Härligt segt att pulsa fram och känna att kroppen svarar hyggligt i alla fall.

Som sig bör har vi också städat lite och det blir i alla fall jag varm av. Dags för mig att fylla på lite bränsle i form av lax, spenat och kaffe. Det kommer bli ytterligare en tur ner till skolan för att möta Julia om en stund. Kommer garanterat bli svettig igen så jag får helt enkelt lukta lite.

1 kommentar:

  1. härligt med styckena :) och bra jobbat med pulsandet i snön! själv tyckte jag spinning inomhus var ett skönt alternativ idag till lunch ;) men det kanske blir skidor till kvällen....

    SvaraRadera