måndag 1 februari 2010

Lyx!

"Är det säkert att du inte vill ha bilen?", undrar frun. "Nä då det är ingen fara!" säger jag lugnt och tänker det finns tillräckligt med curlande föräldrar. Men när jag med Alice på armen och med vagnen tom framför mig ångrade jag mig lite...
Det har ju varit gympa idag och vår vana trogen så drog jag boben och vagnen via Mosippan ner mot Sparbankshallen. Men vid Moskogen ville inte Alice sitta mer. Jag kan förstå henne, -20 och snö som piskar i ansiktet. Vanligtvis möter man alltid några hundägare och då kan får hon fokus på något annat ett tag men tydligt var de inne idag. Kändes som det var riktigt lång till gympan idag. Väl framme tog det en stund innan hon tinade upp men sen var det full fart!
Vi tog vägen via Kyrkis och lunch för Alice sen blev det lyx! När man är van att det går i 180 (jag älskar det) så är det lite magiskt/mystikt att sätta sig ner helt själv vid ett bord på Gårdscaféet och äta lunch och underbar efterrätt! Det behövdes väl laddas med lite kolhydrater för sedan gick jag tillbaka till Arenan och mötte upp Adelina och 2 kompisar. Gick via skolan och såg till att Julia tog sällskap med de övriga 3 hemåt innan jag och Alice fortsatte mot Mosippan för att hämta Ellen! Väl hemma hade mina underbara döttrar satt på kaffe till mig, najs! Nu har det packats inför aktiviteter, läxor är gjorda och mellis intaget. Nu väntar eftermiddagspasset men som sagt, I love it! Och nästa vecka kommer jag nog curla lite själv men bara om det är över 15 grader kallt och snö...

3 kommentarer:

  1. Pontus,du är helt otrolg med dina döttrar och Frun!
    Du skriver så bra, så att man tror att man är med när man läser din beskrivning av situationen!
    Hälsar Morfar

    SvaraRadera
  2. Hej,
    vi följer din blogg sen julkortet kom. Jättekul läsning. Har ni tid att komma förbi Garphyttan nästa gång ni är i örebro så är ni jättevälkomna. Vi bjuder gärna hela ligan på mat (och träning...).

    Hälsningar

    Fru Groth (som inte heter Groth)

    SvaraRadera
  3. Kan bara säga att du är ootrolig.KRAM på Dig

    SvaraRadera