onsdag 3 februari 2010

Snöyra!

Inge vidare värst väder att gå ut i idag. Ellen fick bilskjuts till Mosippan i snöyran.
Själv har jag lekt snickare nu på förmiddagen, fortfarande taklister... Sågen är i garaget så varje gång man kommer in är det kul att se vad Alice hittat på. Roligast idag var när hon förklarade för mig att telefonen hade ringt.

Nytt stycke :-)
Tvättmaskinen jobbar lite idag igen. Den är bra den, från Cylinda! Undrar bara varför programmen har de namn de har. Grov, Normal, Snabb normal, Syntet, Snabb och Kvick är namnen på några. Är det så att det ska gå fort i samhället eller är det snabba kläder man ska tvätta? Och vad menas med Normal och Grov (är det stockar)? Det är saker man kan fundera på en stund, om man vill har tid och lust...

Vad som är normalt i dagens samhälle kan väl också funderas lite på. Man blir ju helt mörkrädd när man hör människors olika perversioner av olika slag, men det kanske är normalt? Själv är jag normalskadad (ett bra Gunilla Gerland ord) och om ca 55 minuter är min Snabb normala tvätt klar, fram tills dess ska jag lägga mig på sängen och "ta 5 minuter"!

3 kommentarer:

  1. Hej, alla Funke i Leksand!
    Pontus, berätta om Alice och när hon förklarade att telefonen ringt!
    hälsar Morfar Bencke

    SvaraRadera
  2. Undrar om Alice använde kroppsspråket och sitt underbara språk för att berätta? Hur många lister har ni eller sätter du upp dem som pussel?

    SvaraRadera
  3. tjena grabben vi får försöka träffas någon gång nu när jag är hemma med,

    SvaraRadera