torsdag 11 februari 2010

Kan låta jobbigt...

...men det är mest kul och förnöjsamt. Jag hade lite tider att passa idag. 9:00 lämna Ellen vid skolan, 10:00 18-månaderskoll på BVC, ca 11:00 se till att få i Alice lunch och få henne att sova, 12:00 lämna skidor vid Källan och sätta på bastun, 13:00 möta Julia vid skolan, 13:30 hämta Ellen på Mosippan och 14:00 se till Adelina och kompisar i Källan... Fullt upp och dessutom städtorsdag.

Såg därför till att börja städa tidigt. Man har inte 100-koll på Alice och här hittade jag henne:


Hann dammtorka och dammsuga innan 9. Lämnade Ellen och hem för att fortsätta med dammsugning. Klockan 10 var vi sedan och tog spruta och visade läkaren vad vi kunde... Torka golv medans Alice åt och ut i vagnen. Toaletterna gjordes rent innan jag gick med en sovande Alice bort till Källan. Tog in mattorna när vi gick hem åt för att sedan möta upp Julia. Städning klar! Hämtade Julia och Ellen med bil idag, ja OS närmar sig...

Tre nöjda tjejer fick basta i Källan efter sina 2 timmar på skidor. Själv var jag hemma med 3 tjejer och förberedde middagen. Adelina kom hem och tog hand om sin väska och det blev lite läxa och spel innan middagen. Frun kom hem precis innan jag skulle och fara för att lämna Julia och 2 killkompisar på innebandy. Nu ska jag ta en dusch och min lilla fröken Alice ska få bad. I morgon är det en ny dag med nya äventyr och då ska det åkas skridskor. Undra om någon skottat?

2 kommentarer:

  1. Det såg härligt ut idag i Källan - ja det VAR härligt förstås, jag var ju där med. Såg hur din förstfödda var duktig och hjälpte kompisarna med tekniktips :) Men hur kunde du se att det var jag på så långt håll? har jag så säregen åkstil eller...............

    SvaraRadera
  2. Shit,det kallar jag föräldraLEDIG! I'm impressed.

    SvaraRadera