söndag 21 februari 2010

Kärlek!

Pulsen dunkar, man får svettningar i händerna och det hela avslutas med tårar. En helt vanlig kväll i tv-soffan framför skidorna helt enkelt... Folk kan tycka vad de vill men konditionsidrottare (just nu skidåkare i allmänhet och Johan O, Marcus och Anders i synnerhet), det är riktiga idrottsmän! Underbart att se Per Elofssons reaktion efter loppet, det är kärlek!

Vad har hänt med Jonas Karlsson? Han har varit en gåta för mig tidigare, men i OS-studion i år har jag fått en annan syn på karln. Från en besserwisser utan egna erfarenheter till en fyndig expert som talar från hjärtat, det är kärlek!

Idag var det innebandypremiär för Adelina, hemmamatch mot Borlänge. Vi fick samtidigt besök av herr och fru Getzman men jag var bara tvungen att se! Det var en otroligt spännande match och det var kul att se hur duktiga tjejerna var! Väl hemma blev det reprisen på grabbarnas insats till lunch med chokladbollar och kladdkaka efterrätt, det är kärlek!

3 kommentarer:

  1. Kul för Adelina med en ny sport att välja på det är ju inte lätt att hålla räkningen riktigt men huvudsaken är ju att det är roligt synd att de inte fick en poäng när det var så nära de måste ju varit jätteduktiga. Hälsa henne är färgen fortfarande grön för henne?

    SvaraRadera
  2. Jag och Jonathan hade f.ö. en diskussion om curling och rodel vs längdskidåkning då jag väl menade att längdskidåkarna var något mer idrottsmän än rodelåkarna... men som sagt, det kan man diskutera! :) Jag anser ju att golf är en idrott som andra, det har ju du och jag haft olika åsikter om förr :) Men hursom, underbart med OS och fantastiska idrottare vi har!

    SvaraRadera
  3. ett annat litet bloggtips, haha. Jag tycker det kommentatorssystem som jag, Fia och mina systrar har är bättre än det du har... lättare och ger fler kommentarer, kanske?

    SvaraRadera