fredag 5 februari 2010

En natt med Hugo-Arne!

I natt har jag sovit med Lillan, Annika, Mamma Mu och Hugo-Arne! Alice vaknade till vid 3 och ville inte ligga i sin säng "Dä, Dä", sa hon och pekade mot kojan. Sagt och gjort, vi la oss i kojan. Hon somnade på stört, det gjorde inte jag... Jag måste lära mig att rensa lite i kojan innan läggdags. Rensa i hjärnan borde jag kanske också göra. För hur kan det komma sig att man ligger och tänker i stället för att somna när man är trött?

Ellen och jag bestämde oss för att det skulle bli skridskor idag. Det kan ta lite tid när Alice envisas med att gå själv till hockeyplan. Det går lite snabbare när vi hejar på!


Ellen ville, såklart, stajla lite och visa hur hon behärskar sina "rör". Hon är en fena på skridskorna!


För mig blev det inte mycket åkt...det har ju snöat en del men inte skottats! Vem behöver gym när man kan få en allsidig styrketräning med en snöskyffel på en hockeyplan? En timme senare och ändå finns det en del kvar att göra...

Ska dock inte ta åt mig all ära då någon varit där och skottat av en del tidigare. Tur att man har tålmodiga tjejer som höll humöret uppe och lekte under tiden som jag skottade men till slut fick Alice nog (med all rätt) och drog hem helt själv!

Hon tappade (läs drog av sig) vantarna och det fick stopp på henne och med kalla fingrar blev hon gråtandes hemburen av sin starke far, för som sagt vem behöver gym?

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt roligt med rörliga bilder!Ellen är en jätteduktig skridskoåkare!
    Vad månne bliva?
    Hälsar Morfar

    SvaraRadera
  2. Det var fel när jag skulle kolla Ellen men Alice travade på så glatt. Hoppas det ordnar sig så jag får se Ellen också.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag sett hur Ellen far fram jätteduktig för det är väl 7 år hon är????

    SvaraRadera
  4. ja det var ju synd att superskottaren inte kunde idag då : )

    SvaraRadera