tisdag 16 februari 2010

Olika vägar till målet!

Man väljer olika vägar här i livet och man kan beundra olika vägval på olika sätt! Charlotte och Anna har gjort ett val som jag beundras av och det är ju fantastiskt roligt när det ger cred för allt hårt arbete. Marcus och Johan gjorde fantastiska prestationer och att Hellner överhuvudtaget tar sig i mål är ju i sig en bragd. Johans kommentar efter loppet är ju skön "Jag är ju skidåkare inte orienterare...", tur är väl det. Sen är det ju sant som han säger att 6:a eller 11:a har ju ingen betydelse, i ett OS är det medaljerna som räknas. Jag håller alla (2) tummar för de underbara längdlandslaget och det kommer bli fler medaljer!

Andra gör valet och satsar på familjen eller kollektivet som man kan kalla det. I "Familjen annorlunda" kan ju även en 4-barnspappa fascineras av hur man orkar/hinner med allt som ska göras i en familj. Testade livet som 8-barnspappa igår en stund med helt okej resultat. Mellis med nygjord kladdkaka och fruktsallad var smaskens tyckte 2 pappor med 8 "döttrar".


"Familjen annorlunda" säsong III?

Idag är det hemmadag för Ellen. Lilleman kom upp igår kväll och vi bestämde oss för Granberget och lite slalom och korvgrillning på förmiddagen. Att åka slalom med halsont är ju lugnt men musklerna får ju statisk träning när man står med en blivande 6-åring i bygelliften upp.




Ja, jag har ju gjort mitt val och är otroligt nöjd med det och det är ju huvudsaken. Det är ju viktigt att komma ihåg att man är kapten i sin egen båt. När man sen blir fler i båten är det viktigt att kunna hjälpas åt i kaptensrollen annars tror jag att båten lätt går på grund!



Ellen är kapten i sin lilla eka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar