måndag 22 februari 2010

Min egen gympatjej!



-27 grader i morse och det kändes skönt att inte behöva gå ner till Sparbankshallen i dag. I går kväll fick Alice hög feber, det var en reaktion på sprutan som hon tog för 10 dar sen. Vi var dock pigga i morse och jag fick sällskap av två tjejer i soffan framför andra perioden. Skön och viktig seger för grabbarna/gubbarna.

På gympan är det full fart, Alice har sin egen vilja och alla barn ser ut att ha det kul! Det är härligt med gympa och det var skönt att vara tillbaka efter förra veckans frånvaro!



Före gympan tog vi vägen förbi stationen för att hämta ut tågbiljetter. OUT OF ORDER, står det på biljettmaskinen. Det är tydligen inte bara tågen som inte klarar av den svenska vintern. Efter gympan gör vi ett nytt försök men tar då och åker till ATG-ombedet i byn, Gezelius! Tågbiljetterna fick jag utan problem. Biljetterna till sommarens konsert går inge bra. Åker hem och kollar bokningen via nätet och ringer upp Gezelius för att kolla om det funkar nu. Nehä, men han ber mig om mitt nummer och säger "Jag kollar upp det med Ticnet så hör jag av mig". 10 minuter senare ringer han och berättar att Ticnet klantat till det och "Du kan bara hämta ut dem hos ett Ticnet-ombud." "Var finns närmaste?", undrar jag. "Gävle, Västerås eller Uppsala..." Man får väl skylla sig själv när man flyttar till ett ställe som uppenbarligen ligger mitt ute i skogen. Men det är ju tur att konserten inte är förrän i slutet av juli!

2 kommentarer:

  1. vad kul det ser ut får alla barn pröva de de själva vill eller?






    +

    SvaraRadera
  2. det är charmigt med små orter trots allt har vi ju det mesta.

    SvaraRadera