söndag 4 april 2010

Bengt "pensionär"

"En svärmor kan vara taktlös, påträngande, kritiserande eller ... alldeles, alldeles underbar." Detta stod på ett kort som jag hittade i barndomshemmet från min fru till min mamma. Jag skulle kunna skriva detsamma om min svärfar. Benckebus, nannyn, Lilleman, "Den inbillningsjuke" mm, kärt barn har många namn. Min kära nanny fyller 65 år i dag. Stort grattis!

Han har, som väl är, varit pensionär lite längre och kommit på täta besök under min höst och vinter som föräldraledig. Han skjutsar, hämtar, lämnar, leker, busar och är en allmän avlastning på sina besök! Underbart!

Jag och mina döttrar gjorde ett tappert försök i morse. Så här kan det gå till när man ska bjuda till.


2 kommentarer:

  1. Tack, Pontus för fina ord och tack kära barnbarn för sången!

    SvaraRadera