måndag 19 april 2010

Soligt och skönt men vissa orosmoln

Jag får glädjas åt en kräkfri start av veckan. Detroit kunde inte glädja mig i natt, frågan är om de går vidare i år? Cyklade med Julia och ellen till skolan och förskolan i morse. Det var lite kyligt men det gör inget när man vet att solen kommer att värma om någon timme.

Alice och jag har fyllt i till FK, bakat och fyllt i ledarredovisning till LGF nu på förmiddagen. Skönt att få bort några papper från köksbänken.

Alice hittade en juiceförpackning när jag tog fram flingsalt. Hon vill tydligt ha juice i flaskan inte vatten...



Nu ska jag ut i solen, läsa grannens morgontidning, ta en kopp kaffe och nybakt foccacia med rosmarin och flingsalt innan jag hämtar upp alla tjejer. 14:00 ska Adelina onda fot kollas, hoppas det går bra!

2 kommentarer:

  1. Ja nu har ju företagsamma Alice kommit tillbaka de är väl inte helt OK att ha juice i flaskan du får säga att farmor inte tycker om det utan Vatten ska det vara mellan målen. Jag tar gärna bovrollen med tanke på hur mycke och ofta Alice dricker.

    SvaraRadera
  2. Hej, Pontus!
    Du skriver verkligen bra och det är spännande att läsa din blogg!
    Man lever liksom med er däruppe i Leksand.
    Adelina, tack för majblommorna!
    Bästa hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera