torsdag 22 april 2010

Skinande rent...

...i alla fall en stund. Våren kommer väl snart att ha hjälpt dammet i huset med både gräs och grus. Det är bara att gilla läget. Skönt är det i alla fall att sitta med en kopp kaffe, en tallrik mjölk och flingor och skriva lite så här mitt på dagen. Tillfreds med att ha gjort ett halvt dagsverke. Undra om herr Getzman är klar med sin veckostädning ännu?


Kolhydratladdar inför lördagnattens 11,5 km i Sörmlandsterräng. Ska springa andra sträckan på Stigtomtakavlen och känner jag Doktor GT rätt så kommer jag få gå ut i täten. Ska bli spännande och se hur långt en fusktränad "gubbe" och 4-barnspappa klarar sig gentemot ungtupparna. Hur som helst lär jag bli rejält trött.

Alice hjälpte mig med städningen, en stund i alla fall. Nu har hon sovit en stund och alldeles nyss fick hon oväntat besök i vagnen.





Passade på att filma den lilla rackarn när han åt. Kan inte varit gott.
Nu ska jag sleva i mig en portion till av de hälsosamma flingorna innan jag går och hämtar Julia och Ellen. Energin lär väl behövas till lördag!

2 kommentarer:

  1. Den ekorren måste fått fnatt i vinter inte äter de väl fjädrar?

    SvaraRadera
  2. Kul, då ses vi lördag natt då! Fast jag ska ju springa mer efter min förmåga...5,5 km...

    SvaraRadera