fredag 23 april 2010

Mums!

Har haft en svettig förmiddag. Inte för att det varit jobbigt utan snarare varmt. Det blir ju lätt det när solen värmer upp köket samtidigt som ugnen står på. Ellen och jag har bakat i dag. Drömtårta och foccacia (jag snöar lätt inne på en sorts bröd i taget...) med soltorkade tomater och fetaost.




Den delen utan tomater är till frun och övriga familjemedlemmar som inte är så förtjusta i soltorkade tomater.

Ellen har också hunnit lägga pusseloch Alice har bytt kläder ett par gånger...
Själv har jag under jästider och annat sett till att ladda batteriet och sett till att det blir ett fullt andralag inför helgen. Tycker att en klubb som Leksands OK ska kunna ställa två lag (med 6 löpare i varje) på benen helgen före 10-mila då 20 olika löpare ska ut i skogen.

I dag får kaffekoppen vänta till kl 14 då födelsedagsbarnet/grannen ska bli bjuden på drömtårta. Fram till dess blir det spel med Ellen, wish me luck!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du vann mot Ellen jag har just kommit hem från vår natt njudung 14 startande inponernade, det gick bra och resultatet ligger ute på Eventor. Jag ska också försöka baka lite framöver kanske det blir ditt bröd. Lycka till i skogen.

    SvaraRadera