onsdag 7 april 2010

Borta bra men hemligt bäst

Hemma är det skönt att vara. En dag med mycket utevistelse, för döttrarna i alla fall. Cyklarna togs fram och både frun och jag har faktiskt varit ute och sprungit, skönt. FFW var på middag här i eftermiddags/kväll och det är ju alltid trevligt. Skönt att inte komma av sig helt i att "slänga käft". När man spenderat 10 dagar med kära PeeWee behöver man lite avvänjning.

Frun svarar i telefonen. "Pontus, det är till dig." Jag ser på henne att det inte är någon jag vill prata med.
"Ja, det var Pontus."
"Ja, hejsan jag ringer från Boxer digital-tv."
"Men du jag kan inte skaffa en boxer, jag har redan en schäfer!" "Och 4 pudlar som springer här runt benen på mig!" (Jag skäller högt och tystar mina "låtsashundar") "Nä, du det här går inte som du hör." säger jag och lägger på.



Det är nog tur att man inte har en schäfer även om en hund skulle vara tacksamt att ha under bordet ibland.

1 kommentar:

  1. Haha Pontus! Rätta takter! Å förhoppningsvis så förgyllde du även försäljarens dag också en smula!!!
    Må så gott och krama på hela din underbara familj från mig!
    Kram Lisa

    SvaraRadera