torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag och 1:a april

Har nyss kommit ut från rummet där jag och mina 2, för dagen påskkärringar, döttrar sover. Det är lite skillnad på läggningsrutiner när man är "on the road". Det är rätt så skönt att ligga med en hand på varje tjej och höra mamma feja omkring i köket och hockeysändningen på tv i bakgrunden.



Ja på skärtorsdagen ska man ju ut och gå påskkärring. Det blev lite annat också idag. Utomhuslek, spel och våfflor fram till/till lunch. Efter lunch bakning, löpning och simning innan middag. Jag passade på att lufta Molinken lite så han kommer i form till Göteborgsvarvet, det lääär han göra! Alice och Ellen var inte sena på att åka till badhuset för andra gången på 3 dar. Ellen är ju en fisk i vattnet och i dag simmade hon en hel längd.

På vägen hem från badet såg vi några påskharar och dylikt som var ute och gick.
"Får jag gå påskkärring i dag?"
"Vi får se om du hinner efter middagen."
Hon hann, så det var en nöjd och trött påskkärring som somnade för en stund sen.



1:a april ja. Skrev som status på facebook att nr 5 var på g. Jag menar ju förstås att Renaulten är på g söderut och den är nr 5 i ordningen av bilar jag haft. Förstår inte att mina vänner kan tro något annat...

2 kommentarer:

  1. Ja du är rolig du ha det gött vi hade kul när vi gick runt, Ellen med farmor på pass

    SvaraRadera
  2. Hej, och glad påsk på er alla!
    Det skulle vara kul att se en film på barnen snart!
    Bästa hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera