tisdag 6 april 2010

Resdag

Klockan 9:00 gick färden hem mot Dalarna och snön! Det är skönt att möta våren så man vet vad som komma skall men lite segt att komma hem till all snö när man "nyss" var på barmark. Hem kom vi 16:15 efter 45 mil i Reanulten. Ett längre stopp med lunchintag på restaurang "Le beach the Vasa". Förutom ett stopp för tankning och blomköp till födelsedagsbarnet var det bara åk! Måste ösa beröm över mina döttrar som är makalösa på att åka bil. Inget gnäll, tjat eller annat bara nöjda miner och sång!

Hemma på Tillasvägen blev det urpackning av bilen och uppackning av tvätt och grejer. Det blir en del, även om jag tvättade ett par maskiner i Småland och grejer fanns det tydligen i Ullared...

Mitt i matlagningen ringde grannpojken och bjöd mig på hockeytävling och smålänning som man är tackar man inte nej. Rolig match och LIF spelade bra (kors i taket), borde fått med sig 3 p. Tack Stefan! "Vilken förstående fru du har", sa svärfar. "Jag har ju valt henne själv!"

2 kommentarer:

  1. Ni är helt makalösa att färdas i Renaulten!
    Jag har själv erfarenhet av era barn och jag kan säga att bland andra, så är t.ex julia helt fantastisk när hon åker med Morfar!
    Inte ett gnäll, inte en fråga när är vi framme utan det är bara och åk!Kul att du var på hockeyn!
    Härligt!
    Hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  2. Ursäkta Julia, jag stavade med liten bokstav!
    Förlåt!
    Hälsn.
    Morfar

    SvaraRadera