måndag 26 april 2010

Kraftig benstomme?

Det blev en dag i solen i går. Gick omkring på TC (eller skriver man Arenan nu för tiden?)och var allmänt stel i ben och leder. Man slås av hur tunna orienterare, framförallt elitorienterare, är! Jag har helt enkelt inte de fysiska förutsättningarna för att lyckas. De krävs mer att förflytta en 85-90 kilos runt en bana än en 60-70 kilos... Det är bara att "deffa" ner sig. Hinner nog inte till nästa helg dock men till sommaren kanske?

Det var skönt att komma hem till sina 5 älsklingar. Stora kramar och pussar är vad man behöver. Satte mig vid dukat bord och bara mös. I dag var det vardag igen och cykling till skolan med Julia och till förskolan med Ellen. Ellen, jag och Alice stannade till på Stella del Nord och kollade in underverket Kajsa. Kanske ska ha en till ändå...

En förmiddag med Alice där vi lekt både ute och inne. Nu ligger hon och sover sött och vi ska strax gå och möta Julia. Jag måste få något i magen så jag orkar promenera en stund och sedan rulla köttbullar till middagen. Ska sedan ut och springa i skogen i kväll (utsättning inför VoG). Hoppas jag står på benen mer i dag!

3 kommentarer:

  1. Pontus, du dina fem älsklingar är ena riktiga kämpar! Du gjorde jättebra ifrån dig på Stigtomtakavlen! Ellen är riktigt duktig i gymnastik!
    I dag har jag pratat med Alice!
    Bästa hälsningar
    Morfar

    SvaraRadera
  2. Det där slår mig hela tiden, att man inte riktigt har de fysiska förutsättningarna. Jag har det inte för att egentliga löpa långdistanser.. du ligger i riskzon för att utveckla löparknä om du är kvinna med bmi över 21 och springer långpass över 2 h/cirka en gång per vecka. Har man ett bmi under 21 räknas man ju som "underviktig" men det är nog det man ska vara för att bli löparproffs ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! En till? Jag tycker minst tre till, bara köpa en buss att glida omkring i! Tänk dig, ett helt hockeylag! :P

    SvaraRadera