söndag 18 april 2010

Uppskattning

Vet inte om det har med åldern att göra men jag uppskattar saker och ting på ett helt annat sätt nu än för ett x antal år sen. Som i morse/förmiddags när man sticker ut i skogen och sätter ut kontroller till tisdagens träning. Strålande sol och fågelsång, det uppskattas. Skönt att jag valt en idrott som för mig främjar livskvalité.

Eller som när jag och Alice gick ner till Stella del Nord för att inta våffellunch och på vägen ner får jag syn på massor med videkissar. Våren är här och den är här för att stanna! Både kissarna och våfflorna uppskattades och jag och familjen gav oss hem mätta, glada och belåtna. Alice fick tillbaka matlusten av våffla med mycket "sulft".

Eftermiddagen ägnades åt att tvätta bilen och det går ju som en dans när man får hjälp av Julia och Alice. När Julia och Alice kände sig klara kom Ellen till undsättning. Det uppskattas.




Till middag dammade vi av en gammal klassiker, "Hawaiikassler", middagen klar på 25 min. Det är aldrig fel. Nu väntar en skön nattsömn innan det är måndag igen och en ny vecka tar sin början. En vecka utan kräk och en Detroit-seger i natt skulle uppskattas!

1 kommentar:

  1. Va skönt att Alice ä piggare och våfflor är ju aldrig fel, härligt med goda vänner.

    SvaraRadera