fredag 30 april 2010

Inpyrd

Känns som man sitter och äter böckling men det är i själva verket lax. Vi har varit ute och eldat i tunnan på förmiddagen och man luktar rök. Vi har även krattat, lekt, Ellen har täljt på en pinne och vi har haft en allmänt angenäm förmiddag i värmen.

Pratade lite förskolan in i skolan med lill-chefen innan jag la Alice. "Det handlar om hur man som vuxen bemöter barnen och hur flexibel man är". Hon har ju givetvis rätt men som jag sa till henne: "Alla är ju inte som du!" och det menar jag!

Hur som helst så tycker jag att om de (politikerna) vill ha in förskolan i skolan så gör då det för att behålla byskolorna men lämna då (för fan) fungerande verksamhet! Men som vanligt handlar det ju om att spara pengar. Är man mer värdefull om man valt att bo i Krökbacken eller Rönnäs?

Nu ska jag gå ner och mysa med Ellen, en kopp kaffe och ladda inför helgens begivenheter. I kväll är det "all-not-inclusive" på Stella del Nord, det ska bli najs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar